Merken gebruiken Wordfeud
Het kon natuurlijk ook niet uitblijven. Merken die Wordfeud gebruiken als een marketingtool. Toch is dit wel een erg creatieve en leuke manier om Wordfeud in te zetten voor een merk. Waarom zou je immers Wordfeud spelen met de beperking van je eigen letterbalkje, als je ook Photoshop kunt gebruiken?:)

Social Media Wordfeud Battle
Op Facebook is een soort ‘Battle of the brands’ uitgebroken, toen Heineken een foto postte van een Wordfeud veld met daarop gelegd “BIERTJE?”. Binnen een uur kreeg deze post meer dan 200 likes. Het duurde niet lang voordat KLM een reactie plaatste onder de post, waarop zij kruislings “VLUCHTJE?” hadden gelegd. Axe volgde met “GEURTJE?” en al snel deden Vodafone, MediaMarkt, Wehkamp, The Phone House, Zoover en vele andere merken ook mee.
Afgezaagd of leuk?
De eerste 4 a 5 inzendingen waren erg grappig en waarschijnlijk had Heineken niet verwacht dat dit zo een ‘viral’ succes zou worden. De reacties worden echter al heel snel goedkoop. Dat Jupiler bijvoorbeeld antwoord met “PINTJE” vind ik persoonlijk een beetje afgezaagd en daarmee sla je de plank ook eigenlijk compleet mis.
KLM wint het naar mijn mening, doordat zij de eerste waren die reageerde en de battle dus ook eigenlijk begonnen zijn. Welk woord vinden jullie het leukst? Je kunt de hele social media battle terug zien.